Rehberlik
Etkinliği (Örnek)
Etkinliğin
Adı:
İsteme şekli
Sınıf:
1. Sınıf
Yeterlilik
Alanı: Kişiler Arası İlişki
Kazanım:
İsteklerini uygun biçimde ifade edilmesi
Öğrenci
Sayısı: Tüm Sınıf
Süre:
40
Dakika
Ortam:
Sınıf
Sınıf
Düzeni: U şekli önünde 2 adet sıra
Araç-Gereç:
Canlandırma
Hazırlayanlar:
Alperen
Kındıkoğlu
1. Oyun
metni:
1.
Oyun metni verilir ve oyun metni
ile ilişkili sorular sorularak grup etkileşimi başlatılır.
Enis arkadaşından kalemi olmadığı
için ‘Mehmet hemen yedek kalemini versene benim kalemimin ucu kırıldı’ diyerek
arkadaşından kalem ister. Enis arkadaşının fazladan kaleminin olduğunu bilir
çünkü Mehmet her zaman yanında yedek kalem getirir. Mehmet ise Enis’e yedek
kalemin olmadığını söyler. Oysaki Mehmet o gün yedek kalemini evde unutmuştur.
Enis bu duruma çok sinirlenir ve Mehmet’in kalemi olup ona yalan söylediğini
söyleyerek öğretmenine şikayet eder.
a.Enis kalemi Mehmetten nasıl istedi?
b.Enis’in kalemi isteme şekli sizce uygun
mudur?
c.Mehmet Enis’e nasıl cevap verdi? Neden?
d.Enis’in isteğini böyle ifade etmesi karşısında Mehmet ne hissetmiş olabilir? Neden?
d.Enis’in isteğini böyle ifade etmesi karşısında Mehmet ne hissetmiş olabilir? Neden?
e.Enis’in Mehmetten kalemi isteme zamanı
sizce uygun mudur?
f.İsteklerinizi ifade ederken neleri göz önünde bulundurursunuz?
g.Sizin hayatınızda da buna benzer yaşantılarınız oldu mu?
f.İsteklerinizi ifade ederken neleri göz önünde bulundurursunuz?
g.Sizin hayatınızda da buna benzer yaşantılarınız oldu mu?
2.
Oyun
Metni :
Enis arkadaşından
kalemi olmadığı için ‘Mehmet yedek kalemin varsa bana yedek kalem verebilir
misin çünkü benim kalemimin ucu kırıldı’ diyerek arkadaşından kalem ister. Enis
arkadaşının fazladan kaleminin olduğunu bilir çünkü Mehmet her zaman yanında
yedek kalem getirir. Mehmet ise Enis’e ‘Yedek kalemin olmadığını’ söyler. Enis
‘Mehmet sen hep yanında yedek kalem getirirdin unuttun mu nie getirmedin ki’
die sorar. Mehmet ‘Bugün çok geç kalktım. Evden çok hızlı bir şekilde çıktığım
için yedek kalemimi unutmuşum.’ Der ve devam eder.’Enis istersen kalem tıraşım
var, istersen kalem tıraşımı vereyim sende ucu kırılan kalemini tıraş et’ der.
Enis, Mehmet’e ‘Aaa çok iyi olur hiç kalem tıraşı sormak aklıma gelmedi. Çok
teşekkür ederim Mehmet’ der.
Ø Enis
kalemi Mehmetten nasıl istedi?
Ø Enis’in
kalemi isteme şekli size göre uygun mudur? Neden?
Ø Mehmet
Enis’e nasıl cevap verdi? Neden?
Ø Enis’in
kalem isteme şekli size göre uygun mudur? Neden?
Ø Enis
isteğini böyle ifade etmesi karşısında Mehmet ne hissetmiş olabilir? Neden?
Ø Siz
arkadaşlarınızdan veya her hangi birinden bir şeyler isterken nasıl istersiniz?
Ø İsteklerinizi
ifade ederken neleri göz önünde bulundurursunuz?
Ø Siz
olsaydınız nasıl davranırdınız?
Ø Sizin
hayatınızda da buna benzer yaşantılarınız oldu mu?
Ø İsteklerinizi
uygun biçimde ifade etmezseniz sonuçları neler olabilir?
Ø İsteklerinizi
uygun yollarla ifade etme biçimi neler olabilir?
Ø İsteklerinizi
uygun biçimde ifade ederseniz sonuçları neler olabilir?
2. İsteklerini
uygun biçimde ifade etmenin önemi ve gerekliliği vurgulanarak etkinlik
sonlandırılır.
NOT: Öğretmen bu etkinlikte
özellikle zamanlama, empati ve sihirli kelimelerin (teşekkür ederim, rica
ederim, özür dilerim vb ) kullanımını vurgulamalıdır.
Değerlendirme:
Derleyen: Alperen Kındıkoğlu