30 Mayıs 2013 Perşembe

Rehberlik Etkinliği


Rehberlik Etkinliği (Örnek)




Etkinliğin Adı: İsteme şekli

Sınıf: 1. Sınıf

Yeterlilik Alanı: Kişiler Arası İlişki

Kazanım: İsteklerini uygun biçimde ifade edilmesi

Öğrenci Sayısı: Tüm Sınıf

Süre: 40 Dakika

Ortam: Sınıf

Sınıf Düzeni: U şekli önünde 2 adet sıra

Araç-Gereç: Canlandırma

Hazırlayanlar: Alperen Kındıkoğlu

Süreç: 1 ders saati
     1.  Oyun metni:

       1.      Oyun metni verilir ve oyun metni ile ilişkili sorular sorularak grup etkileşimi başlatılır.
Enis arkadaşından kalemi olmadığı için ‘Mehmet hemen yedek kalemini versene benim kalemimin ucu kırıldı’ diyerek arkadaşından kalem ister. Enis arkadaşının fazladan kaleminin olduğunu bilir çünkü Mehmet her zaman yanında yedek kalem getirir. Mehmet ise Enis’e yedek kalemin olmadığını söyler. Oysaki Mehmet o gün yedek kalemini evde unutmuştur. Enis bu duruma çok sinirlenir ve Mehmet’in kalemi olup ona yalan söylediğini söyleyerek öğretmenine şikayet eder.
      a.Enis kalemi Mehmetten nasıl istedi?
      b.Enis’in kalemi isteme şekli sizce uygun mudur?
      c.Mehmet Enis’e nasıl cevap verdi? Neden?
d.Enis’in isteğini böyle ifade etmesi karşısında Mehmet ne hissetmiş olabilir? Neden?
      e.Enis’in Mehmetten kalemi isteme zamanı sizce uygun mudur? 
f.İsteklerinizi ifade ederken neleri göz önünde bulundurursunuz?
g.Sizin hayatınızda da buna benzer yaşantılarınız oldu mu?

     2.      Oyun Metni :

Enis arkadaşından kalemi olmadığı için ‘Mehmet yedek kalemin varsa bana yedek kalem verebilir misin çünkü benim kalemimin ucu kırıldı’ diyerek arkadaşından kalem ister. Enis arkadaşının fazladan kaleminin olduğunu bilir çünkü Mehmet her zaman yanında yedek kalem getirir. Mehmet ise Enis’e ‘Yedek kalemin olmadığını’ söyler. Enis ‘Mehmet sen hep yanında yedek kalem getirirdin unuttun mu nie getirmedin ki’ die sorar. Mehmet ‘Bugün çok geç kalktım. Evden çok hızlı bir şekilde çıktığım için yedek kalemimi unutmuşum.’ Der ve devam eder.’Enis istersen kalem tıraşım var, istersen kalem tıraşımı vereyim sende ucu kırılan kalemini tıraş et’ der. Enis, Mehmet’e ‘Aaa çok iyi olur hiç kalem tıraşı sormak aklıma gelmedi. Çok teşekkür ederim Mehmet’ der.

Ø  Enis kalemi Mehmetten nasıl istedi?
Ø  Enis’in kalemi isteme şekli size göre uygun mudur? Neden?
Ø  Mehmet Enis’e nasıl cevap verdi? Neden?
Ø  Enis’in kalem isteme şekli size göre uygun mudur? Neden?
Ø  Enis isteğini böyle ifade etmesi karşısında Mehmet ne hissetmiş olabilir? Neden?
Ø  Siz arkadaşlarınızdan veya her hangi birinden bir şeyler isterken nasıl istersiniz?
Ø  İsteklerinizi ifade ederken neleri göz önünde bulundurursunuz?
Ø  Siz olsaydınız nasıl davranırdınız?
Ø  Sizin hayatınızda da buna benzer yaşantılarınız oldu mu?
Ø  İsteklerinizi uygun biçimde ifade etmezseniz sonuçları neler olabilir?
Ø  İsteklerinizi uygun yollarla ifade etme biçimi neler olabilir?
Ø  İsteklerinizi uygun biçimde ifade ederseniz sonuçları neler olabilir?
2.       İsteklerini uygun biçimde ifade etmenin önemi ve gerekliliği vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.
NOT: Öğretmen bu etkinlikte özellikle zamanlama, empati ve sihirli kelimelerin (teşekkür ederim, rica ederim, özür dilerim vb ) kullanımını vurgulamalıdır.

Değerlendirme:


Derleyen: Alperen Kındıkoğlu